صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

اشتغال زنان در صنایع‌دستی برای نظام اهمیت دارد

 اشتغال زنان در صنایع دستی

  فعالیت زنان در عرصه صنایع‌دستی می‌تواند مانع آسیب‌های اجتماعی، استرس و روان پریشی در زنان شود.

 معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشورمان با حضور در اولین نشست نمایندگان امور بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در دولت دهم با بیان این مطلب گفت: زنان همچنین با اشتغال زایی می‌توانند نقش مؤثری در ارتقاء وضعیت اقتصادی خانوارها داشته باشند.

تهمینه دانیالی ادامه داد: بر اساس بر آوردهای انجام شده در معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی بیش از 70 درصد فعالان این حوزه را زنان تشکیل می‌‌دهند.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی در کشور بیش از 250 رشته و 15 زیر گروه را شامل می‌شود که جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر به صورت متمرکز در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه گروه هدف این معاونت را بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: موضوع توانمندسازی و اشتغال زایی این گروه برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت فراوان دارد .

دانیالی اضافه کرد: با تکیه بر سخن مقام معظم رهبری که همیشه فصل الخطاب بوده باید مسأله صنایع‌دستی جدی گرفته شود و به آن توجه ویژه داشت.

این مقام مسئول با تأکید به نقش اطلاع رسانی اقلام و تولیدات صنایع‌دستی در طول تاریخ کشورمان، گفت: زمانی که صنایع‌دستی خود را با زمانه تطبیق دهد ماندگار می‌شود و به طور حتم انتقال دهنده پیام خواهد بود و به عنوان یک رسانه کاربرد دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: راهکارهای اجرایی مشترکی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، مرکز امور زنان و خانواده، با محوریت سازمان میراث فرهنگی می‌توان در نظر گرفت که حمایت از رسانه‌ها برای اشاعه و گسترش فرهنگ صنایع‌دستی از جمله این راهکارها است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در خواست من از تمام فعالان عرصه زنان این است که در آموزش و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که ریشه در باورها و فرهنگ ملی و اسلامی کشورمان دارد، کوشا باشند.

 

منبع: خبرگزاری میراث آریا




صنایع دستی فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال

صنایع دستی؛یکی از مهمترین صنایع اشتغال زای کردستان

صنایع‌دستی کرمانشاه در یک نگاه


نظرات 1 + ارسال نظر
سحر یکشنبه 9 اسفند 1388 ساعت 15:13 http://www.pinupgirl.blogsky.com

سلام. اطلاعات مفیدی تو وبلاگتون هست. من دانشجوی ارشد برنامه ریزی توریسمم . مطالبتون به دردم خورد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد