صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

کشورهای آسیایی در سال 2012 همچنان موتور محرک توریسم جهانی هستند

کشورهای آسیایی در هشت سال نخست سال 2011 شاهد 1.5 درصد رشد بیش تر از میانگین جهانی بوده و همچنان بزرگ ترین موتور محرک صنعت جهانی توریسم محسوب می‌شوند.
 به گزارش سازمان توریسم جهانی، دو کشور چین و کره جنوبی با بیشترین میزان رشد برق‌آسا در کسب درآمد حاصل از خرید توریست‌های خارجی در بازارهای خود، صدر فهرست جای دارند. این دو کشور درعین حال استانداردها و مقاصد توریستی و نیز منابع و بازارهای گردشگری خود را همچنان ارتقا می‌دهند.
 طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان توریسم جهانی تعداد توریست‌های بین المللی در هشت ماه نخست سال 2011 با مجموع 671 میلیون توریست بیشتر نسبت به دوره مشابه در سال قبل، بیش از 4.5 درصد رشد داشته است.
 در سطح کشورهای آسیایی به ویژه در آسیای جنوبی این میزان بیش از 13+ درصد و در آسیای جنوب شرقی 12+ درصد بوده است. بنابراین کشورهای آسیایی با نرخ رشد دو رقمی همچنان ستاره رو به رشد صنعت توریسم جهانی هستند . این درحالی است که تعداد توریست‌های خارجی در شمال شرقی آسیا به ویژه به دلیل مشکلات رخ داده در ژاپن و نیز در منطقه اوکیناوا، کند شده و تنزل داشته است.
 
کشورهای چین با 30 درصد، روسیه با21+ درصد ، برزیل با +44 درصد و هند 33+ درصد و کره جنوبی از نظر منابع بازاریابی و میزان پول خرج شده توسط توریست‌های خارجی نیز از رشد قدرتمندی برخوردار بوده‌اند.
 پیش بینی‌های سازمان توریسم جهانی برای سال 2012 از نظر رشد توریسم خارجی درحدود 3تا 4 درصد برآورد شده که نسبت به سال 2011 اندکی پایین تر ولی دارای ثبات بیشتری نسبت به هر دو سال 2011 و سال 2010 است.
 
«طالب رفاعی» دبیر کل سازمان توریسم جهانی درهمین زمینه گفت: «بی ثباتی‌های مالی و کندی روند بهبود اقتصاد جهانی و چالش‌های جاری سبب بی‌ثباتی و نوسان رشد در بازار توریسم شده‌است. با این حال گرایش‌های جاری در ماه‌های اخیر، ما را از ادامه روند رشد هرچند با گام‌های آهسته تر در توریسم جهانی سال آینده مطمئن می‌کند. این به معنی افزایش بیشتر تقاضا و صادرات و نیز به معنی ایجاد شغل بیشتر در بیشتر کشورهای جهان است.»

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد