صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

ضرر میلیاردی توریسم مصر در نا آرامی های اخیر

 

انقلاب مردم مصر 

   طبق بررسی های انجام شده از سوی آژانس مرکزی بسیج عمومی و آمار مصر، ارزیابی های انجام شده حکایت از آن دارد که میزان خسارت های مالی ایجاد شده دراین کشور تنها از 28 ژانویه تا 5 فوریه که طی آن اعتراضات به اوج خود رسیده بود، بخش های اصلی اقتصاد مصر از جمله توریسم را دچار زیان های هنگفت کرده است.
 
  این زیان ها در بخش توریسم به ویژه براثر لغو رزرو های انجام شده در هتل ها وکاهش تقاضا در مراکز توریستی و درنتیجه کاهش دستمزدها در بخش های مهم توریستی این کشور نظیر قاهره، اسکندریه وکانال سوئز رخ داده است.
 
  بخش کارخانجات صنعتی درحدود 0.7 درصد از کل تولیدات ناخالص ملی را از دست داده است و شش درصد از کل تولیدات این بخش نیز به حالت تعلیق درآمده است.
 
  صنابع مواد غذایی نیز طی این دوره با سقوط 20درصدی قیمت ها زیان هنگفتی را به ویژه در منطقه قاهره متحمل شده است.
 
  در بخش صنایع ساختمانی نیز درحدود 0.9 درصد از کل پروژه های تکمیل شده در سطح ملی را از دست داده است و تنها 10 درصد از تمام عملیات جاری دراین بخش طی نه روزیاد شده به کار خود ادامه داده بودند.
 
 ناآرامی ها و اعتراضات مردمی مصر

 

  بخش توریسم که سالانه 13میلیارد دلار درآمد برای مصر تولید می کند بیش از همه بخش ها و به شدت آسیب دیده است.
 
  تنها از محل لغو ثبت نام ها و رزروها در ماه فوریه خسارت مالی این کشور به 825 میلیون دلار تا کنون رسیده است.
 

  ابوبکر القندی مدیر موسسه آمار مصر با اعلام این داده ها افزود:«مردم باید به سر کار خود برگردندتا اقتصاد نیز به وضعیت عادی خود بازگردد.»


  وی تاکید دارد که خسارت ها هنوز قابل مدیریت است درصورتی که تحولات سیاسی اخیر به انتخابات جدید پارلمان و ریاست جمهوری منجر شود.

 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد