صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

رشد چشمگیر گردشگری قطر

                            لوگوی بازیهای جام ملتهای آسیا 2011 قطر

در پی برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون در قطر، افزایش درآمدها و رشد 40 درصدی اشغال هتل‌ها، سرمایه گذاری‌های کلانی به بخش هتلداری قطر سرازیر شده است.    


به گزارش خبرگزاری شبه جزیره، مدیر سازمان گردشگری قطر با اعلام این مطلب گفت: «با توجه به تبدیل شدن قطر به یک مقصد توریسم ورزشی ، هرچند که درسال 2009 به دلیل بحران اقتصادی شاهد تنزل شاخص های رشد در صنعت توریسم جهانی بودیم اما در سال گذشته قطر شاهد رشد چشمگیر شاخص های گوناگون اقتصادی ازجمله توریسم بوده است.»
 
به گفته وی توسعه خطوط هوایی قطر نیز در پی این شرایط کمک موثری در این زمینه بوده است. بنا به همین گزارش کشور قطر درحال حاضر صرف نظر از هتل آپارتمان ها، دارای 66 هتل با ظرفیت بیش از 9500 اتاق است که از این میان دست کم 17 هتل در شمار هتل های 5 ستاره با 4000 اتاق و نیز یازده هتل چهار ستاره و 21 هتل سه ستاره و 14 هتل دو ستاره و 31 هتل یک ستاره با 56 اتاق است.


طرفداران تیم استرالیا در جام ملتهای آسیا 2011 


به گفته نعیمی بخش هتلداری قطر هم اکنون شاهد سرازیر شدن حجم وسیعی از سرمایه گذاری های گسترده است که به این کشور سرازیر شده و درنتیجه حداقل 45 مجموعه هتل آپارتمان تا پایان سال 2011 در این کشور راه اندازی خواهد شد.

 
این درحالی است که قطر تا سال 2009 تنها دارای 58 هتل با ظرفیت 8400 اتاق بود که از این میان تنها 15 هتل 5 ستاره بودند و 13 هتل دیگر چهار ستاره و 17 هتل سه ستاره و یازده هتل دو ستاره و دو هتل یک ستاره بودند.


هتلهای دوحه، قطر 

با توجه به این داده ها میانگین نرخ رشد هتل ها در سال 2010 بیش از 60 درصد برآورد می شود که این رقم نشان دهنده رشد سالانه ثبت نام مسافران برای اقامت در هتل ها و نیز رشد چشمگیر درآمدها به ویژه در هتل های پنج و چهار ستاره نیز هست.
 
طبق گزارش ها مقامات توریسم قطر در نظر دارند در سال جاری تعداد جذب توریست خارجی را از تمام کشورهای جهان افزایش دهند. شرکت و حضور نمایندگان متعددی از بخش های بزرگ و شاخص صنعت توریسم قطر از جمله توریسم ورزشی، توریسم فرهنگی، خطوط هوایی قطر و مانند آن در بازارهای جهانی و افزایش تلاش ها در کشورهایی که بیشترین تعداد توریست را به کشورهای مختلف می فرستند ازجمله برخی کشورهای معتبر آسیایی از جمله این تلاش‌هاست.


منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد