صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

تعریف درستی از اقامت در سفر نداریم

اینکه زمانی از ترافیک و اوج مسافر در عذاب هستیم و مکانی برای اقامت ایشان نداریم و زمانی هم به دلیل نبود مسافر تا مرز ورشکستگی پیش می‌رویم، نشان‌دهنده این است که تعریف درستی از اقامت در سفر نداریم.
   
در نوروز 90 بیش از 82 درصد سفرها توسط خودروهای شخصی انجام شده است و به گفته مسئولین ‌18 درصد سفرها نیز توسط وسایل نقلیه عمومی انجام شده است که نسبت به گذشته 10 تا 15 درصد افزایش داشته است. به گفته مدیر اتحادیه هتداران تهران این امار و ارقام در نگاه اول افزایش سفر را نشان می دهند درحالی که اگر تناسبی از آنها بگیریم شاهد کاهش سفر و تناسب 8 به یک خواهیم بود.
 
رجبعلی خسروآبادی در این خصوص گفت: متولیان گردشگری در اعلام آمار نفر-سفر، پلیس‌راه را مبناقرارداده‌اند درحالی که این آمار می تواند برای حوزه حمل و نقل قابل بررسی باشد درحالی که گردشگری به کسی گفته می‌‌شود که در مکانی اقامت داشته و ماندگار باشد.
 
به گفته وی مسافران ما نمی‌دانند از سفر خود چه هدفی دارند و قصد دارند در مسافرت چه انجام بدهند. از این روست که برای سفر و اقامت خود برنامه ریزی نمی کنند و اسباب سفر را جمع کرده سوار وسیله شخصی خود شده و سفر را آغاز می کنند.
 
خسروآبادی با اشاره به آمار 60 درصد اشغال هتل های 5 ستاره در فروردین 90 معتقد است: این آمار به معنای آن است که تعریف مناسبی از اقامت نداریم. زمانی از ترافیک و اوج مسافر در عذاب هستیم و مکانی برای اقامت ایشان نداریم و زمانی هم به دلیل نبود مسافران تا مرز ورشکستگی پیش می‌رویم.
وی از بی برنامگی مسافران، افزایش هزینه سفر به واسطه افزایش قیمت بنزین و... به عنوان زنجیره‌های متصل به هم نام ‌برد که سبب کاهش آمار اقامتی مسافران شده است.
 
بی‌برنامگی و عدم رعایت سیستم رزرواسیون در کشور سبب شده است که هتلداران و دیگر زنجیره‌های متصل به گردشگری در زمانهای پر رفت و امد سفر در ایران دچار مشکل شوند. به گفته وی مسافرانی که بدون برنامه به سفر می روند برنامه ریزی خاصی برای محل اقامت خود ندارند اینگونه است که هتل دار نیز با بی برنامگی مواجه می شود و این روند ادامه می یابد چراکه تمام عناصر سفر همانند یک زنجیره واحد به یکدیگر متصل هستند و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.


منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد