صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

سرایت عواقب منفی زلزله ژاپن به گردشگری کشورهای شرق آسیا

   

زلزله و سیل ژاپن    

  

  زلزله 9 ریشتری ژاپن توریسم بیشترکشورهای آسیا از جمله چین، هند، فیلیپن و اندونزی را نیز دچار زیان و خسارت کرده است. این زلزله تاکنون یک هزار نفر تلفات انسانی به همراه دشته است.

    

  فعالان صنعت گردشگری تایلند، چین، فیلیپین، اندونزی و گینه نو از هم اکنون آماده رویارویی با عوارض ناشی از زلزله 9 ریشتری شمال شرق ژاپن شده اند که گفته می شود شهرهای ساحلی دراین کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
 
  مقامات توریسم تایلند با اظهار نگرانی از عوارض منفی سونامی ژاپن بر صنعت گردشگری این کشور اعلام کردند که  شرکت های خطوط هوایی وموسسات تورگردانی پیش بینی می کنند که این فاجعه صنعت توریسم را به کشور ژاپن و نیز از کشور ژاپن طی تعطیلات تابستان آینده به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
 
  «آناکه سریشه واچارت » مدیر اتحادیه تجارت توریسم تایلند و ژاپن با اعلام این مطلب گفت:« طی تعطیلات تابستانی که از ماه مارچ و آوریل که تقریبا سالانه یک میلیون توریست ژاپنی روانه تایلند می شوند وهرچند برای برآورد میزان خسارت ها زود است اما انتظار می رود عوارض منفی آن تا مدت ها بر توریسم کشورهای منطقه نیز باقی بماند.
 
  از دیگر سو بروز این حادثه تاثیر مخربی نیز بر میزان سرمایه گذاری در تایلند و کشورهای دیگر آسیایی می شود که قبلا به دلیل نیرومند شدن ین ژاپن قصد داشتند بر میزان جذب سرمایه گذاری های خارجی بیفزایند. اما بروز سونامی تاثیر منفی بر این روند خواهد داشت. درواقع ارزش ین ژاپن بلافاصله پس از وقوع زلزله و اعلام آن در رسانه ها کاهش شدید یافت.
 
  علاوه بر این پس از وقوع حادثه در شهر سیندایی ژاپن در300 کیلومتری شمال توکیو که به شدت مورد حمله امواج قرار گرفته وضعیت هشدار برای وقوع سونامی در کشورهای فیلیپین و تایوان نیز اعلام شده است.
 
زمین لرزه در ژاپن 

در این میان مقامات تایلند نیز هشدار داده اند که سونامی ممکن است به استان های جنوبی این کشور نیز سرایت کند. در این میان سرمایه گذاران در بورس های جهانی نیز واکنش منفی نسبت به انی رخداد نشان داده اند.

 
  اما تنها تایلند نیست که تعداد بسیار زیادی توریست ژاپنی را از دست دادهبلکه  تعداد بسیار زیادی توریست تایلندی نیز از سفر به ژاپن خودداری می کنند. این درحالی است که تعطیلات و نیز فستیوال سونگ کران در این کشور در پیش است.
 
  آناکه تاکید دارد که با توجه به نزدیک یک میلیون توریست ژاپنی که سالانه از تایلند دیدارمی کنند، ژاپن یکی از بزرگ ترین بازارهای توریستی کشور محسوب می شود و بروز این حادثه توریسم تایلند را نیز بشدت تخریب می کند.
 
  به گزارش خطوط هوایی بین‌المللی تایلند، شرکت های هوایی خدمات خود را از بانکوک به دو فرودگاه بسیار بزرگ ژاپن با 200 مسافر تایلندی باقی مانده در پایتخت ژاپن به حال تعلیق درآورده اند.


منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد