صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

کاهش 40 درصدی اشغال هتل‌های مشهد در سالروز شهادت امام رضا

 

مراسم عزاداری شهائت امام رضا در مشهد

 

  آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور با کاهش سفر در بیشتر مقاصد گردشگری همراه بوده است. به‌طوری که به گفته دبیر جامعه هتلداران مشهد، این شهر نیز، برای اولین بار در ایام شهادت امام رضا، با کاهش 40 درصدی مسافر رو به رو شده است. وی این اتفاق را در سال‌های گذشته بی‌سابقه خوانده است.


محمد قانعی با اعلام این خبر گفت:«در یک اتفاق بی‌سابقه، امسال بر خلاف سال‌های قبل در ایام شهادت امام رضا و حضرت محمد(ص)، در مشهد کاهش 40 درصدی مسافر داشتیم.»
 وی افزود:«در سال‌های قبل رزرو هتل برای ایام شهادت امام رضا معمولا از یک سال قبل انجام می‌شد اما مسافران امسال هتل‌ها، برای این ایام در سال آینده هیچ رزروی انجام ندادند.»

دبیر جامعه هتلداران مشهد با اشاره به اینکه امسال با وجود لحاظ تخفیف‌های ویژه برای این ایام، در صد اشغال هتل‌ها بازهم پایین بودتصریح کرد:«درصد اشغال هتل آپارتمان‌ها و مهمان پذیران کمتر از 50 درصد و هتل‌ها کمتر از 60 درصد بود.»

وی با بیان اینکه هتل‌های مشهد در ایام اربعین نیز خلوت بود خاطر نشان کرد:«در ایام اربعین حسینی نیز اشغال هتل‌ها 10 تا 15 درصد بوده و برخی از آنها حتی یک مسافر هم نداشتند.»

قانعی عوامل متعددی را در این زمینه موثر دانسته و افزود: «عوامل متعددی مانند برودت هوا و بارندگی روزهای اخیر در کاهش تعداد مسافر دخیل بوده اما مهمترین عامل بحث حامل‌های انرژی و افزایش قیمت سوخت است که هزینه‌ها را بالا برده و باعث کاهش سفر شده است.»

این در حالی است که به گفته دبیر جامعه هتلداران مشهد عوامل جوی سال‌های گذشته نیز وجود داشته و آنچه که امسال به عوامل سال‌های قبل اضافه شده بحث افزایش قیمت سوخت و بار روانی ناشی از هدفمندی یارانه‌ها است.

قانعی با تاکید این موضوع که کاهش مسافر در ایام شهادت امام رضا زنگ خطری برای مسئولان است تصریح کرد:«از آنجایی که مشهد مقصد مسافران با قشر متوسط و ضعیف است،دولت باید نگاه ویژه‌ای در بسته حمایتی از صنعت گردشگری به این شهر داشته باشد تا چرخه فعالیت خدمات اقامتی در شهر مشهد با مشکل مواجه نشود.»


منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 1 + ارسال نظر
من شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 13:43

من خودم مشهدی هستم شهری که 50% هتل های کشور رو داراست
چند ماه پیش رفتم سفر خارجی 15 روزه کلی جاهای قشنگ و جالب دیدم با آدمای مختلف دوست شدم با یه فرهنگ دیگه آشنا شدم و ...در حد معقول هم خرجم شد.هتل 5 ستاره رفتم شبی حدودا 100 هزار تومن فول امکانات مشهد بری یه هتل معمولی شبی 150 هزار تومن باید بدی تازه با اون برخورد هتل دارا که انگار دارن ازت بازجویی می کنن. حالا خودت میای مشهد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد