صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

نا آرامی‌های خاورمیانه، فرصتی برای صنعت گردشگری لبنان

  آمار و بررسی‌های منتشر شده از سوی سازمان توریسم جهانی نشان می‌دهد که لبنان در میان کشورهای توریستی جهان به رغم مشکلات داخلی طی سال گذشته موفق شده است با 17.6 درصد افزایش، خود را به سطح بیست و دوم در جدول کشورهای توریستی جهان با بالاترین تعداد توریست جای دهد.
 
به گزارش دیلی استار کشور لبنان هم اکنون درردیف دوازدهم از جدول جهانی مقاصد توریستی قرار گرفته است که درمقایسه با رشد 6.7 درصد رشد توریست ها در سطح جهانی و رشد 5.3 درصد در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و رشد 8.2 درصد در بازارهای نوظهور عمدتا آسیایی رشد بسیار بالایی را نشان می دهد.
 

لبنان


  علاوه براین تعداد توریست های این کشور درسطح منطقه ای نیز که به میزان 14 درصد و نیز درمقایسه با کشورهای افریقای شمالی که 5.8 درصد و در کل آفریقا 6.4 درصد و درکشورهای امریکایی7.7 درصد و درکشورهای اروپایی 3.2 درصد و درکشورهای آسیا و اقیانوسیه 12.6 درصد رشد داشته حایز اهمیت است.

 
  از دیگر سو لبنان در سطح جهانی با بوسنی و هرزگوین در پیوند است و از این نظر پس از کشور مصر قرار گرفته که درسال 2010 بیش از 17.9 درصد افزایش در تعداد توریست ها داشته است.
 
 بنابراین باتوجه به این ارقام لبنان در سال گذشته پنجمین کشور جهان است که سریع ترین میزان رشد را در بازارهای جهانی داشته و از این نظر کشورهایی چون عربستان سعودی، مراکش و امارات و ترکیه و قبرس و تونس، همچنین اردن و سوریه را پشت سر بگذارد.
 


  این موضوع با توجه به بروز ناآرامی های داخلی در برخی از کشورهای یاد شده می تواند در سال 2011 بیش از پیش روند صعودی بگیرد و برخی توریست های اروپایی را که سالانه روانه این کشورها می شده اند را نیز در صورت ادامه روند آرامش داخلی در لبنان و حتی به رغم بازگشت آرامش به کشورهای یاد شده بخود جذب کند.

 
  سازمان توریسم جهانی پیش از این میزان رشد تعداد توریست خارجی را در سطح جهانی بین 4 تا 5 درصد و درخاورمیانه 10 درصد پیش بینی کرده بود که بی تردید بروز حوادث اخیر و بحران های سیاسی در بسیاری از این کشورها نقشه سفر را درسطح جهانی به شدت تغییر داده است.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد