صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

ایران، بازار پرسود گردشگری برای کشورهای همسایه

 درحال حاضر ایران برای کشورهای همسایه از جمله ترکیه، سوریه، عراق، ارمنستان، آذربایجان و امارات بیشتر از اینکه یک مقصد گردشگری باشد یک بازار محسوب می‌شود. کارشناسان، تبلیغات و قدرت بازاریابی کشورهای همسایه رامهمترین عامل برای جذب گردشگران ایرانی برشمرده اند.
 
احمدروستا کارشناس ارشد تبلیغات و بازاریابی بین المللی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه با شناخت مخاطبان و سرمایه گذاری در مقاصد توریستی اقدام به بازاریابی و جذب گردشگر بیشتر می پردازند گفت: درحال حاضر بسیاری از افراد گردشگران دینی و مذهبی هستند که به سوریه وعراق مراجعه می کنند. همچنین گروه های مختلف و بسیاری از جوانان به کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان گرایش به سفر پیدا می کنند و برخی نیز آسیای میانه را که در برگیرنده گردش های ارزان است انتخاب می کنند.
 
روستا افزود: واقعیت امر این است که گردشگر شرایط سفر را از ابعاد مختلف بررسی می‌کند و بعد اقدام به سفر می کند. در ترکیه به دلیل ارزان بودن سفر و مجموعه عواملی که برای گردشگر مهیاست گردشگر داخلی ترجیح می دهد آنجا را انتخاب کند تا سفر داخلی که نه تنها ارزان نیست بلکه خدمات مناسب و ایده‌آل هم عرضه نمی‌شود.
 
وی رقابت در زمینه گردشگری در میان کشورهای همسایه را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: درحال حاضر مسئله ای که به شدت در میان کشورهای همسایه به چشم می خورد از قافله رقابت عقب نماندن است. به طوری که ارتباط با مشتری بنا به نوع مخاطبان، انواع تفریح برای گردشگران در یک مسیر رقابتی مهیا می‌کنند و این امکان را به گردشگر می‌دهند تا داوطلبانه شرایط را ارزیابی و انتخاب کنند.
 
درحال حاضر بسیاری از گردشگران داخلی سفر به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، سوریه، عراق، ارمنستان و امارات را به سفرهای داخلی ترجیح می دهند. به طوری که در ایام پیک سفر به دلیل ارزان و به صرفه بودن سفر، هتل‌های داخلی با تمام ظرفیت کار نکرده و بخش اعظم گردشگران ایرانی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد