صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

ضرورت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری اصفهان

  نگاهی اجمالی به عرصه اقتصاد در جهان امروز جایگاه شایان توجه صنایع خدماتی را که زاده نیازهای جاری بشر ساکن در این کره خاکی است به روشنی هویدا می سازد و صنعت گردشگری که از جمله صنایع خدماتی اثر بخش در پروسه توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه قلمداد می شود به عنوان برترین و پر مخاطب ترین صنعت قرن شرایطی را مهیا کرده است که چشم پوشی از دستاوردهای آشکار و نهان این صنعت و گرایش به بهره برداری از آن را اجتناب ناپذیر کرده و عقل سلیم اقتضا می کند تا به منظور حصول به منافع مکفی در عرصه اقتصاد جهانی با نگاهی تازه به جوانب گوناگون این صنعت نگریسته و سهم متناسبی از بازارهای نو پای آنرا تصاحب کنیم .

ولیکن بدیهی است که مشارکت در عرصه هر نوع عملیات اقتصادی نیازمند بسترهای مساعد متنوعی است که مهمترین آنها وجود زیر ساخت‌های کاربردی مربوطه است . خوشبختانه با توجه به افق چشم انداز توسعه ایران اسلامی در زمان حاضر مسیر توسعه بسترهای اجرایی به منظور حصول به دست آوردهای سطح نظر مهیاست و در عرصه صنعت گردشگری استان اصفهان با مسیری شتابان به پیش می رود .

در همین راستا و با عنایت به پتانسیل های بالقوه توسعه گردشگری در سطح استان ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با ترغیب و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد بازار رقابتی اقداماتی را به عمل آورده که ماحصل آن به عینه مشهود است . بدیهی است اثر اولیه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در وهله اول جامعه محلی را منتفع می‌گرداند و انتفاع جامعه بومی مقدمه توسعه قلمداد می شود .

هتل ساحلی پردیس مبارکه یکی از زیر ساخت‌های مذکور است که به همت سرمایه گذار بخش خصوصی و با عنایت به قابلیت های موجود منطقه هم به لحاظ نبود امکانات متناسب اقامتی و پذیرایی در محل و نیز از نظر نیاز ملموس قطب‌های صنعتی پویای منطقه با کیفیتی مطلوب اما در مدت زمانی قابل توجه در موقعیتی استثنایی احداث شده است .

هتل پردیس که در محله قدیمی اسماعیل ترخان مبارکه از دل بافت تاریخی سربرآورده و جریان پویا و روان آب زاینده رود محیط آنرا دل انگیز گردانیده و همچنین طراوت و شادابی پارک جنگلی سرارود مبارکه مناظر جذاب و به یادماندنی را در کنتراست بی نظیر صنعت و طبیعت برای آن به ارمغان آورده است .

این هتل در طول مدت پنج سال تلاش مستمر و بی وقفه در سال جاری به بهره برداری رسید. موافقت اصولی این واحد اقامتی و پذیرایی که در آبان ماه سال 1383 توسط ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وقت صادر شده بود این امکان را مهیا گردانید تا در زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع هتلی با زیربنایی بالغ بر 3117 مترمربع در طول پنج سال احداث و رسمأ مورد بهره برداری قرارگیرد .

این واحد اقامتی و پذیرایی که با بهره گیری از اعتبارات طرح های گردشگری استان و با مشارکت بانک کشاورزی احداث شده است سرمایه ای بیش از چهل و سه میلیارد و ششصد و سی و هشت میلیون ریال را مصروف خویش گردانیده و از فضاهایی همچون دو سالن و تالار برگزاری مجالس هر یک با وسعت 550 مترمربع ، رستوران و لابی هتل با ظرفیت 150 نفر میهمان ، هفده باب اتاق و سوئیت اقامتی ، پارکینگ رو باز و سایر فضاهای کاربردی تشکیل شده است که شرایط مطلوب و مساعدی را جهت میهمانان و شهروندان شهرستان صنعتی مبارکه فراهم آورده و موجبات اشتغال 25 نفر از مردم منطقه را ایجاد کرده است .
اکنون پس از گذشت سه ماه از آغاز فعالیت رسمی این مجموعه اقامتی و پذیرایی تحول چشمگیر بازار گردشگری منطقه مقدمه ای شده است بر تفکر قابلیت توسعه ساختار مذکور چرا که با توجه به نیاز ملموس منطقه ضرورت ایجاب می نماید تا به منظور توسعه قابلیت پاسخگویی به مخاطبان اقدامات اساسی صورت پذیرد.

این نمونه عملیاتی بیانگر حقیقت ناشناخته ای است که ضرورت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری استان را ملموس تر کرده و حرکت شتابان استان اصفهان در راستای نیل به اهداف افق چشم انداز توسعه را به روشنی آشکار می سازد. 

 

منبع: خبرگزاری میراث آریا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد