صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

آمارهای رو به رشد در صنعت توریسم کشورهای آسیا و خاورمیانه

 با گذشت هفت ماه از سال 2010 آمارهای ارائه شده از وضعیت توریسم در کشورهای مختلف غرب خاورمیانه نشان از روند رو به رشد این صنعت دارد. 

 درشرایطی که صنعت توریسم تحت تاثیر بحران اقتصاد جهانی در سال 2009 روند رکود و تنزل را پشت سرگذاشت، آمارهای ارائه شده از وضعیت توریسم در کشورهای خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی طی مدت گذشته سال 2010 روند رشد مطلوبی را نشان می‌دهد.
 طبق گزارش‌های موجود درمنطقه خاورمیانه عربی تعداد توریست‌ها درکشور اردن درشش ماه نخست سال 2010 درمقایسه با مدت مشابه در سال 2009 بالغ بر 28 درصد رشد داشته است که این میزان رشد بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد طی شش ماه گذشته سال جاری برای این کشور در پی داشته است.
 کشور عربستان سعودی نیز با رشد چشمگیر 4.8 درصدی در کسب درآمدی حاصل از توریسم شرایط خوبی را تا کنون پشت سر گذاشته است.
 همچنین صنعت توریسم در کشور مصر به میزان 24 درصد رشد کرده است. صنعت توریسم در کرانه باختری رود اردن نیز درسال جاری تحت تاثیر فضای رو به بهبود منطقه بیش از 50 درصد رشد داشته است.

درکشور دبی نیز همزمان با آغاز سال 2010 آمارها حکایت از تسریع روند رشد در صنعت گردشگری دارد. طبق گزارش‌های موجود، تنها در بخش توریسم دریایی در دبی در مدت گذشته بیش از 80 درصد رشد داشته است.
 کشور سوریه نیز با افزایش چشمگیر 55 درصد در صنعت توریسم بالاترین میزان رشد را در میان کشورهای عرب یاد شده داشته است.
 در میان کشورهای آسیایی نیز کشور سریلانکا تا 48 درصد رشد و کشور نپال نیز به دلیل افزایش تعداد توریست های چینی و هندی با رشد شش درصدی در صنعت توریسم خود مواجه بوده اند.
منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد