صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

اهمیت ندادن به آثار در عرصه‌ی اجتماعی از دلایل تخریب آن‌ها است

 سخن‌گوی انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی مسجدسلیمان معتقد است: از جمله دلایل تخریب آثار باستانی خوزستان کم‌توجهی و کم‌رنگ بودن اهمیت آثار باستانی در عرصه‌ی اجتماعی است.

 غلام‌رضا جلیلی‌نیا در خوزستان، بیان کرد: سرزمین خوزستان به‌دلیل داشتن موقعیت ویژه‌ی جغرافیایی و اقلیمی، در طول تاریخ اقوام مختلفی را در خود جا داده است. وجود آثار معماری باارزش در نقاط مختلف این سرزمین کهن تأییدکننده‌ی تلاش و پشت کار ساکنان این دیار است.

وی ادامه داد: وجود تعداد بی‌شماری سایت تاریخی که قدمت برخی از آن‌ها به هزاره‌ی ششم و نهم پیش از میلاد می‌رسد، دلیل توجهی است که از روزگار باستان تا امروز به این استان پهناور و حاصل‌خیر شده است؛ ولی متأسفانه اکنون به‌دلیل ساخت‌وسازها و توسعه‌ی بی‌رویه و بی‌توجهی هر ساله، شاهد روند رو به رشد تخریب آثار هستیم.

او اظهار کرد: هر کدام از آثار تاریخی موجود در خوزستان به‌تنهایی بیانگر هویت اقوامی است که به این سرزمین آمده، چند صباحی زیسته‌اند و ارزش‌ها و تفکرات خود را در قالب آثار باقی گذاشته و رفته‌اند.

سخن‌گوی انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی مسجدسلیمان افزود: گاهی در نشریات شاهد درج اخباری مبنی بر رشد سرقت و تخریب آثار باستانی در استانی هستیم که گفته می‌شود، بهشت باستان‌شناسان است. متأسفانه با فروریختن هر خشت این آثار، صدها گام به سوی بحران و معضلی به نام بی‌هویتی پیش می‌رویم.
منبع: iran-tourism

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد