صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

رکود گردشگری استان سیستان و بلوچستان ناشی از تبلیغات منفی است

  استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید این استان بهترین موقعیت‌های گردشگری را دارد اما تبلیغات منفی بر آن تاثیر گذاشته و مانع از ورود تعداد بیشتر گردشگران به این استان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن شده است. 
 
  علی‌محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری که در دفتر استانداری برگزار شد، این استان را سرزمین شگفتی‌های ناشناخته دانست و افزود: «ما بهترین موقعیت‌های گردشگری را داریم اما تبلیغات منفی بر استان ما تاثیر گذاشته و مانع از ورود تعداد بیشتر گردشگران به استان سیستان و بلوچستان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن شده است.
 
 استانداری سیستان و بلوچستان، امنیت منطقه را تضمین می‌کند و تسهیلات و تخفیف‌های ویژه در اختیار گردشگران می‌گذارد.
 
سیستان و بلوچستان  

 او درباره این موضوع که چگونه می‌توان تاثیر این تبلیغات منفی را کمرنگ‌تر کرد و استانداری چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده گفت: «ما کوشیده‌ایم تا فضای بازی را برای گردشگران به وجود آوریم اما نگاه امنیتی بر این استان حاکم است. به گونه‌ای که آنچه وجود دارد احساس ناامنی است و نه خود آن و باید این احساس را تعدیل کنیم و به حداقل برسانیم.»
 
 استاندار سیستان بلوچستان از در نظر گرفتن تسهیلاتی ویژه برای گردشگران به این استان خبر داد و افزود: «قرار است ما با آژانس‌های مسافرتی ارتباط برقرار کرده و بخشی از هزینه گردشگران به این استان را تامین کنیم. در این استان، امکانات بالقوه بسیاری وجود دارد. اما آنچه از این استان در رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به دیگر هموطنان نشان داده شده، فقر و اعتیاد و آدم ربایی و ناامنی است. کسی از شهر سوخته و کوه خواجه و تفتان نمی‌گوید.»
 
 آزاد، با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: «مطابق این قانون باید به جذب سرمایه‌گذار خصوصی پرداخت اما در ارتباط با استانی چون سیستان و بلوچستان بهتر است دولت، وارد عمل شود و از امکانات خود ما را بهره‌مند کند.»
 
 استاندار سیستان و بلوچستان، دستگیری عبدالمالک ریگی را موثر در بالارفتن آمار گردشگر در منطقه دانست و افزود: «دستگیری این شرور، باعث کمتر شدن احساس ناامنی و افزایش گردشگر در منطقه شده است. او همچنین از صدور 110 امان نامه برای گروهک ریگی خبر داد و گفت: «پس از دستگیری ریگی، 300 از سوی استانداری اعلام شد، کسانی که شاکی خصوصی نداشته باشند می‌توانند امان‌نامه خود را به استانداری تحویل دهند. 300  نفر، امان خواستند که تاکنون،110 امان نامه صادر شده است.»

 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد