صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

کاخ‌های صدام معدن طلای توریسم عراق می شود

   شهر تکریت زادگاه صدام حسین با سرمایه گذاران خارجی به معدن طلای توریسم مبدل می‌شود. قرار است 67 ویلای متروک مانده صدام حسین مورد استفاده‌های توریستی قرار گیرد. این ویلاها هم‌اکنون آماد بهره‌برداری هستند 
یکی از کاخ های صدام در تکریت
 
  طبق طرح های اعلام شده از سوی مقامات عراقی،شهر تکریت زادگاه صدام حسین با جذب سرمایه گذاری های خارجی برای احیا و بهره برداری توریستی از کاخ های صدام، به مرکز توریسم عراق مبدل می‌شود.
 
  به گزارش رویترز مقامات محلی تکریت اعلام کرده اند که طبق طرح ارائه شده قرار است 76 ویلای متروک مانده صدام حسین که در نقاط مختلف تکریت پراکنده است به عنوان یک معدن طلای بالقوه برای استان صلاح الدین و شهر تکریت مورد استفاده های توریستی قرار گیرد.
 
  جواهر حمدالفهد رییس کمیسیون سرمایه گذاری صلاح الدین با اعلام این مطلب افزود:«در واقع به طور کلی 76 کاخ در این منطقه وجود دارد اما بزرگ ترین آن ها کاخی است واقع در نواحی شمالی منطقه و نیز کاخ الفاروق در نواحی جنوبی و نیز کاخی موسوم به مکحول که در کوهستان های مکحول واقع است.»
 
 به گفته وی هم اکنون 23 کاخ در جنوب تکریت و 17 کاخ در شمال تکریت وجود دارد که قابلیت تغییر کاربری برای مقاصد توریستی دارند.
 
  همچنین 24 کاخ در الشتتیه واجد این ویژگی‌ها هستند که همگی در حاشیه رود دجله قرار دارند و گرداگرد آن ها را آب فراگرفته است.
 
  صدام حسین در زادگاه خود تکریت واقع در 96 مایلی شمال بغداد شش کاخ بزرگ بنا کرده بود که شش کاخ یاد شده در ویلایی به نام العوجا بزرگ ترین مجموعه کاخ های او را در تکریت تشکیل می داد.
 
  این کاخ ها درکنار دریاچه های مصنوعی و باغ های درختان میوه مجموعا دارای 136 ساختمان است که از سال 2005 تا کنون به عنوان پایگاه ، محل استقرار نظامیان امریکایی بوده است.
 
  مقامات توریسم عراق همچنین با دعوت از شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در توریسم عراق تاکید کرده اند که این ویلاها هرچند که برخی دچار تخریب های سنگینی شده اند، هم اکنون آماده تغییر کاربری هستند و تنها نیازمند به بازسازی است و ما امیدواریم شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری به این مناطق آمده و کار بازسازی این ویلاها را آغاز کنند.
 
  بسیاری ار ساختمان های سنگی دراین ویلاها درنزدیکی رود دجله اغلب فرو ریخته و خرده شده اند، چلچراغ های مجلل در میان تالارهای غبارگرفته رها شده اند و تزیینات مرمری ازدیوارهای آن کنده شده اند. مجسمه ای از حمورابی نیز درمحیط خارجی یکی از این کاخ ها جلب توجه می کند.
 
  استان صلاح الدین که شهر تکریت درآن واقع استاز امن ترین استان های عراق است و درزمانی که چرخه خشونت ها در اوج خود بود، استان صلاح الدین ازسوی مقامات امریکایی و گزارش مقامات محلی رتبه 66 درصدی را از نظر امنیت و آرامش بدست آورده بود.
 
  کاخ های یاد شده در تکریت تنها نمونه از کاخ های صدام نیستند که برای اهداف توریستی مورد تغییر کاربری قرار می گیرندبلکه کاخی در بابل واقع در 60 مایلی جنوب بغداد نیز چندی است برای گذراندن دوران ماه عسل شهرت یاقته است.
 
 این تلاش ها نشان می دهد که مقامات عراقی تا چه حد مشتاق جذب سرمایه گذاری های خارجی به این کشور هستند. «عبدالکریم»معاون وزارت صنایع عراق نیز پیش ازاین اعلام کرده بود که دولت عراق سهم تولید کمپانی های دولتی را که موفق به جذب سرمایه های خارجی به کشور شوند افزایش می دهد.
 منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد