صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

پکن میزبان بیش از 125میلیون گردشگر در نه‌ماه نخست سال 2009

  در کنار رشد هشت درصدی درآمدهای پکن از گردشگران خارجی، گردشگری داخلی این شهر رشد 10 درصدی را تجربه کرد.

 " کی" از مقامات صنعت گردشگری شهر پکن اعلام کرد، درآمدهای این شهر از محل گردشگران خارجی با رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته، به 35میلیارد دلار رسید. درآمدهای این شهر از محل گردشگران داخلی نیز 210میلیارد یوآن بوده که این امر نشانگر رشد 10 درصدی گردشگری داخلی پکن در سال 2009 است.

 

پکن

  شهر پکن هم‌چنین در نه‌ماه نخست سال جاری میلادی، میزبان بیش از 125میلیون گردشگر داخلی و خارجی بود که این آمار از رشد 20 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2008 حکایت دارد.

  یکی از خبرگزاری‌های چین نیز اعلام کرد، دولت چین قصد دارد، استادیوم گران‌قیمت «لانه‌ی پرنده» در پکن را که پس از برگزاری بازی‌های المپیک به‌ندرت از آن استفاده شده است، به استادیوم ورزش‌های زمستانی تبدیل کند.

  قرار است در این استادیوم، امکاناتی برای ورزش‌های زمستانی از جمله چند پیست اسکی نصب شوند. در روزهای اخیر، تعداد بازدید‌کنندگان «لانه‌ی پرنده» به‌دلیل سرمای شدید پکن، حدود 30 درصد کاهش یافته است.

 

ورزشگاه لانه کبوتر پکن  

 استادیوم «لانه‌ی پرنده» که از آن به‌عنوان یکی از نمادهای المپیک پکن نام برده می‌شود، با هزینه‌ای حدود نیم‌میلیارد ‌دلار ساخته شده است و پس از مسابقات المپیک، مسؤولان چینی همواره به‌دنبال راه‌هایی بوده‌اند تا گردشگران را دوباره به این بنا جذب کنند.
 

منبع: iran-tourism.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389 ساعت 20:45 http://memarigoft.blogfa.com

دمت گرم کل وبتو سیو کردم خیلی خیلی عالی بود امیدوارم موفق باشی
من در مورد مجتمع توریستی در کویر دارم تحقیق میکنم تا پایان ناممو طراحی کنم رشتم معماریه
خوشحال میشم به وبم سر بزنی حتماً لینکت میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد