صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

صنعت توریسم

مقاله ها و اخبار گردشگری

ده مقصد برتر گردشگری جهان در ایام کریسمس

مجموعه کتاب های توریستی «سیاره تنها» در توصیه ای به مسافران برای گذراندن تعطیلات، شهرهای، نورمبرگ، زوریخ ،توکیو و شش مقصد برتر دیگر را به عنوان ده مقصد برتر کریسمس جهان را اعلام کرد.
 روزنامه سیدنی هرالد استرالیا به نقل از مجموعه آثار توریستی مشهور «سیاره تنها» ازمیان فهرست 1000 گانه از بهترین نقاط توریستی جهان ،ده مقصد توریستی برتر کریسمس را در سرتاسر جهان به توریست های خارجی معرفی کرد.
 از میان این ده مقصد برتر نخستین مکان اعلام شده ،شهر بیت الحم در کرانه غربی است. که به عنوان اولین جاذبه توریستی ایام کریسمس درباره آن آورده است:«کریسمس یک فسیتوال جهانی است و فارغ از هر مذهب و قوم و کشوری برای همه واقعه ای شاد و نشاط انگیز است.»
 این مقاله تاکید کرده است که این شهر از آن رو که زادگاه عیسی مسیح بوده در شرایط امروز که نیاز به تسامح و گذشت جهانی است دشوار است که انکار کنیم معنای واقعی کریسمسبه نظر می رسد که تقریبا فراموش شده است. این مقاله سفر زیارتی به این شهر را فرصتی برای یاداوری معنای واقعی کریسمس دانسته است.
 دومین مکانی که دراین مقاله از آن یاد شده روستای«سنتا کلاوس» در فنلانداست و سومین محل شهر نیویورک در امریکا به سبب فیلم های بی شمار و تزیینات عجیب و غریب آن به ویژه بلندترین درخت کریسمس جهان که دراین ایام دراین شهر به نمایش در می آید . 
 سواحل بوندی در استرالیا، مراسم نیمه شب در واتیکان، دابلین در ایرلند ، نورمبرگ در آلمان به دلیل بازار ویژه کریسمس در این شهرکه شهرت جهانی دارد، سپس زوریخ در سوییس به دلیل شکلات های ویژه ، کوهستان و برف که عجایبی از مراسم کریسمس را به توریست های ناآشنا عرضه می کند.
 اما شهر توکیو در ژاپن که کشوری غیر مسحیی است نیز در ردیف نهم این جدول قرار گرفته و علت آن هم صرف نظر از چراغانی های زیبا و خلاقانه این شهر در این ایام بلکه همان روح آزاد اندیشی مردم دراین کشور است که به رعم برگزاری مراسم سال نو سنتی دراین کشور که بسیار مهم تر و باشکوه تر از کریسمس برگزار می شود اما مراسم کریسمس دراین کشور هنوز نمایشگر جنبه های بسیار جالبی از فرهنگ و روح مردم این کشور به توریست های خارجی است.
 و بالاخره دهمین مقصد توریستی ویژه ایام کریسمس سن خوزه در پورتوریکو ذکر شده است که در این مقاله جزیره ای  کوچک اما با شخصیتی بزرگ توصیف شده است. این جزیزه به عنوان یک مقصد آفتابی برای ایام کریسمس معرفی شده که با برگزاری مراسم و ایین های دینی و جشن های شاد و پرنشاط بومی همراه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد